از جمله مزیتهای مینی پی سی ها یا مینی کامپیوترها  در اینجا می توانیم به مصرف بسیار پایین برق آنها اشاره کنیم که در مقایسه با کامپیوتر های قدیمی بعضا تا نود درصد مصرف انرژی را کم کرده اند که این مورد با توجه به اهمیت روز افزون انرژی و راه حل های صرفه جویی در آن می تواند یک ویژگی کلیدی برای تصمیم گیران در این حوزه باشد که به علت مصرف پایین انرژی ،سرمایه گذاری در این حوزه بسیار زود بازده بوده و در بخش های دیگر هم مانند تجهیزات ذخیره سازی برق یا یو پی اس صرفه جویی می شود. در ادامه با 8 مزیت مینی پی سی mini pc با ما همراه باشید.

مزایای مینی پی سی

مزایای مینی پی سی

قابلیتهای مینی پی سی برای متخصصین حوزه سخت افزار و کامپیوتر بسیار خوشایند است به اینصورت که دردسرهای اسمبل کردن سیستم را از آنها گرفته است.

همچنین نیازی به دقت در مچ کردن قطعات ندارید و این خود باعث صرفه جوبی در زمان شده و کم شدن درصد خطا را در بردارد.

8 مزیت مینی پی سی

  1. قابلیت کارکرد مینی پی سی به صورت مداوم و 24 ساعته
  2. مینی پی سی را می توان به دلیل داشتن ابعاد بسیار کوچک در زیر میز یا روی دیوار و یا پشت مانیتور نصب کرد. این ویژگی در مکان ها مانند کیوسک ها و یا تلویزیون های شهری و ادارات به راحتی به چشم بیاید.
  3. توانایی استفاده در شرابطی که از نظر دما ، رطوبت و گرد خاک خیلی استاندارد نیست . به همین دلیل مینی پی سی را می توان به راحتی در محیط های باز ، کارخانه ها و مراکز صنعتی مورد استفاده قرار داد
  4. مصرف بسیار پایین برق مینی پی سی در حدود 15 وات . این مزیت در تعداد دستگاه ها در تعداد روزهای ماه عددی بسیار بزرگی خواهد شد . مخصوصا اگر از UPS استفاده می نمایید.
  5. طول عمر مفید بالاتز به دلیل نداشتن پاور و داشتن آداپتور (جلوگیری از نوسانات برق)گرمای تولیدی کمتر که نتیجه آن کاهش ورود گرد و خاک به درون مینی پی سی
  6. تولید صدا بسیار کم به نحوه ای که از مینی پی سی می توانید در اتاق خواب یا کتابخانه استفاده نمایید
  7. قابلیت اسمبل کردن و انتخاب قطعات مینی پی سی سولمیت بر اساس نیاز مشتری . شما حتی می توانید بر اساس نیاز پردازشی خوب CPU مینی پی سی سولمیت را تعویض نمایید.
  8. مینی پی سی به عنوان یک دستگاه پاک شناخته می شود

در خصوص عملکرد مینی کامپیوترها در محیط های کاری و اداری این سیستم ها بهترین گزینه برای انتخاب هستند.

مینی پیسی ها از نظر سخت افزاری برای اجرای نرم افزارهای اداری و محاسباتی و یا اتصال به اینترنت به میزان کافی قدرتمندند.

از سایز کوچک این مینی پی سی فراموش نکنیم که در مورد سازمان ها این قابلیت بسیار کاربردی و حائز اهمیت است. داشتن یک میز کار خلوت که تنها یک مانیتور روی میز بهمراه یک mini pc در پشت مانیتور بعلاوه ماوس و صفحه کلید بیسیم در روبروی آن به زیبایی محل کارتان می افزاید.

“شایان ذکر است که از مینی کامپیوترها می توان استفاده های بهتری داشت، مثلا در منزل بعنوان سیستم خانگی که نیازهای روزمره شما را تامین می کند”

از جمله موارد استفاده مینی کیس ها می توان در حوزه نرم افزارهای اداری، طراحی، وب گردی و پخش موزیک و فیلم نام برد.

یکی از 8 مزیت مینی پی سی این است که این کامپیوترها از تمامی ویژگی های لپ تاپ بهره می برند مانند سیستم بلوتوث یا وای فای.

همچنین به واسطه درگاه HDMI و پورت های یو اس بی می توان به تلویزیون یا پروژکتور متصل شد. سایز کوچک این دستگاه ها باعث می شود آن ها را در پشت تلویزیون یا پروژکتور بتوان نصب و یا پنهان نمود.

پس دیدیم که تمامی قابلیت های سیستم خانگی در ابعاد بزرگ وجود دارد را مینی کیس در سایز کوچک با مصرف برق پایین دارد.

حال انتخاب کنید بین دستگاهی که تنها چند گرم وزن دارد و مقاوم در برابر نوسانات است تا کیس های قدیمی با وزن زیاد و خرابی بالا.

ثبت یک نظر