مینی پی سی

بررسی مینی پی سی HP مدل Z2 MINI

توسط 27 آذر, 1396 بدون نظر

مینی پی سی HP مدل Z2 MINI

همه ی ما نام آشنای کمپانی اچ پی HP روشنیده ایم. این شرکت آمریکایی چند ملیتی که یکی از بزرگترین شرکت های حوزه فناوری اطلاعات است محصولات زیادی را تولید و روانه بازار کرده است از جمله این محصولات میتوان به انواع چاپگر ، اسکنر، تلفن , تبلت های هوشمند و همچنین رایانه های قابل حمل کوچک و مینی پیسی اشاره نمود.

نگاه کلی

شاید زمانی که طراحان و مدل سازان حوزه معماری در حال اسمبل کردن کیس های غول برای نرم افزار های مهندسی بودند هیچگاه فکر اینکه روزی اچ پی، چنین مینی پی سی قدرتمندی را بسازد نمی کردند.   Z2 مینی اچ پی از آن مدل سیستم هایی است که فضای بسیار کمی را اشغال میکند طوری که آن را با یک فنجان قهوه اسپرسو مقایسه می کنند !

minipc-hp-z2 mini

minipc-hp-z2 mini

و اما اجزای داخلی این مینی کامپیوتر مانند ظاهرش بسیار جذاب است. قطعات استفاده شده در این سیستم شامل پردازنده زنون اینتل ،کارت گرافیک NVidia از نوع QUADRO ، هارد 1 ترابایتی و قابلیت پشتیبانی از 6 مانیتور بصورت همزمان است.

طراحی

طراحی و شکل این مینی پی سی بسیار موشکافانه، زیبا و جذاب است. قاب مینی دستگاه اچ پی در زوایا دارای قوس بوده که نمایانگر ورودی و خروجی هواست و جلوه خاصی به آن داده است. اچ پی با این مدل طراحی باعث صرفه جویی در فضای محیط کار شده طوریکه این مینی پی سی فقط 6*21 سانتی متر فضا اشغال می کند.

minipc-hp-z2 mini

minipc-hp-z2 mini

درگوشه های بدنه ی کیس محفظه های برای ورود و خروج دستگاه وجود دارد که بسیار موشکافانه طراحی و ساخته شده است. این نوع سیستم خنک کنندگی از نقاط قوت مینی پی سی اچ پی می باشد و باعث شده فن های سیستم ، بهتر بتوانند هوا را در داخل کیس به گردش در بیاورند بدون اینکه صدایی از آن به گوش برسد. در نتیجه میزان خنک شوندگی پردازنده بهبود می یابد و اجزای داخلی خنک می مانند. درب دستگاه نیز از بالا باز شده و باعث سهولت به دسترسی قطعات داخلی آن می شود.

minipc-hp-z2 mini

minipc-hp-z2 mini

عملکرد

گفته ها از آن حاکی است که اچ پی این مدل را بعنوان یک ورک استیشن به مدت 368 هزار ساعت برای کاربران اتوکد طراحی کرده و مجوزهای لازم برای حدود 20 نرم افزار پرکاربرد در زمینه طراحی را گرفته است. از جمله این نرم افزارها می توان به اتوکد ، SOLID WORK ، Revit و ArchiCAD اشاره نمود.

این مدل از مینی کامپیوتر اچ پی حدود 63 درصد کم صداتر از مدل های قبلی این شرکت است پس نگرانی از بابت صدا و نویز نداشته باشید.

سازندگان این مینی پی سی پیش بینی کرده اند این دستگاه علاوه برحوزه کامپیوتر در بخش پزشکی و بازارهای مالی نیزمیتواند استفاده شود.

minipc-hp-z2 mini

minipc-hp-z2 mini

نصب

این دستگاه قابلیت vesa mount یا همان براکت جهت نصب پشت مانیتور را در کنار استفاده به صورت ایستاده به شما می دهد. بدنه داخلی دستگاه از آلیاژ آلومینیوم بوده و به خنک نگه داشتن قطعات داخلی آن کمک بسیاری می کند.

minipc-hp-z2 mini

minipc-hp-z2 mini

سیستم عامل

اچ پی Z2 مینی نگرانی کاربران را از بابت ویندوز رفع کرده و می توانید هم ویندوز 10 پرو و هم سیستم عامل لینوکس را نصب کنید.

اجزای داخلی

مینی کامپیوتر اچ پی قابلیت پشتیبانی از نسل ششم پردازنده های اینتل مانند Ci3 , Ci5 , Ci7 و XEON را دارا است و در نهایت  تا 32 گیگ رم از نوع DDR4 را حمایت می کند. مهمترین ویژگی اچ پی Z2 مینی نیز وجود گرافیک QUADRO با چیپ M620 و حافظه اختصاصی 2 گیگ است. در خصوص هارد نیز می توانید از دو مدل هارد معمولی ساتا یا SSD چه از نوع معمولی و چه از نوع M2 استفاده نمایید.

خروجی تصویر

مینی کامپیوتر اچ پی مدل Z2 مینی رزولوشنی برابر UHD 4k را برای شما فراهم می آورد و همچنین با دارابودن چهار خروجی DP بهمراه حافظه گرافیکیM620  QUADRO به اندازه ای قوی هست که بتواند تا 6 مانیتور را پوشش دهد.

 البته این کار برای آن دسته از کاربران حرفه ای بوده که از چندین منبع مانیتور استفاده میکنند مانند کارگزاران بورس یا نگهبانان شرکت ها یا کارخانجات جهت تماشای دوربین های مداربسته.

 در کل شما می توانید مینی پی سی را با قابلیت نصب روی ویندوز 10 یا لینوکس و سرهم بندی قطعات بصورت سفارشی برحسب نیازتان با تمام استاندارد های امنیتی لازم خریداری و استفاده نمایید.

minipc-hp-z2 mini

سخن آخر

زمانی که شما به یک سیستم کوچک اما قدرتمند نیاز دارید که با معیارهای شما شخصی سازی شود آن جاست که اچ پی Z2مینی در کنار شما خواهد بود. هدف از ساخت این مینی پیسی برای طراحی های حرفه ای و دارا بودن بهترین بازخورد برای نرم افزار های معماری مانند اتوکد است.

همانطور که گفتیم این دستگاه برای بیش از 368 هزار ساعت تست روی نرم افزار های مهندسی مانند اتوکد ، SOLID WORK ، Revit و ArchiCAD  بهینه شده است که این به معنای یک کامپیوتر با اجزای داخلی متناسب با توسعه دهندگان و آن دسته از افرادی است که از برنامه های حرفه ای استفاده می کنند.

اچ Z2 مینی امروزه یکی از کوچکترین ورک استیشن های موجود در بازار حال حاضر کامپیوتر است. این مینی پیسی با پردازنده زنون اینتل در کنار حافظه گرافیکی NVIDIA QUADRO برای داشتن بالاترین بازخورد در کلاس مینی پیسی از لحاظ سرعت و راندمان بالا همگام شده است. این سیستم با رویکرد گرافیکی 3x در کنار گرافیک حرفه ای و قوی کلاس M620 برای مدل های 3D سنگین استفاده می شود.

 با وجود اندازه کوچک و فضای اشغالی بسیارکم دستگاه ، این موجود قوی کوچک اندام، توانسته تمامی سخت افزار مورد نیاز یک سیستم ورک استیشن را در خود جای دهد. این مینی پیسی مناسب برای افرادی است که خواستار یک سیستم قدرتمند با جاگیری کم هستند مانند متخصصین معماری، فعالان اقتصادی ،  و سازندگان حرفه ای.

با ارتفاع ۲.۳ اینچ،  تمامی اجزای این مینی پیسی کوچک در یک قاب که کوچکتر از کیس های معمولی هست جای گرفته است. مینی کامپیوتر اچ پی رو خیلی راحت میتوان زیر یک میز اداری نصب و یا به پشت مانیتور ازطریق پایه وسا متصل نمود. قیمت پایه این دستگاه نیز از حدود 700 دلار است و بسته به نیاز شما تغییر میکند.

minipc-hp-z2-mini

minipc-hp-z2-mini

ثبت یک نظر