بلاگ

ویژگی های نت تاپ NETTOP

توسط 19 مهر, 1396 بدون نظر

نت تاپ از اسم تا خاصیت‌های مختلف

نت تاپ (nettop) یک اسم از نوع آمیزه‌سازی است. آمیزه‌سازی روشی است برای ساختن یک اسم نو. به این صورت که اسم نو را از ترکیب تکه‌هایی از اسم اجزای آن چیز می‌سازند. آمیزه‌سازی در زبان فارسی چندان رایج نیست اما در انگلیسی زیاد به کار می‌رود. نت‌تاپ نیز ترکیب نت (net) به عنوان جزئی از اینترنت و تاپ (top) به عنوان جزئی از دسکتاپ است. این نشان می‌دهد نهایت تصور اولیه از ساختن نت‌تاپ‌ها وب‌گردی با کامپیوتری کوچک و مستقر روی میز کار بوده است. اما اکنون مدت‌ها است نت‌تاپ‌ها این مرزها را درهم‌ شکسته‌اند و عملا مانند یک کامپیوتر رومیزی توانایی پردازشی خوبی در اختیار کاربرانشان می‌گذارند.

نت‌تاپ‌ها کوچک، ارزان، کم‌مصرف و فاقد پورت‌های عملا کم استفاده و حجیم هستند. به بیانی دیگر نت‌تاپ نوید نسل نوی از کامپیوترها است که بر مبنای نگاهی نو طراحی شده‌اند. مصرف برق یک نت‌تاپ به طور متوسط ۱۰٪ مصرف برق یک کامپیوتر رومیزی معمولی است. بعضی نت‌تاپ‌ها کمتر از ۱۰ وات برق مصرف می‌کنند. می‌خواهید یک مینی‌کامپیوتر یا نت‌تاپ بخرید؟ به فردا خوش آمدید. دوران کامپیوترهای کم‌مصرف، دوستدار محیط زیست، کم‌حجم و پرتوان.

فضای مطلوب کاری

یکی از ساده‌ترین و در دسترس‌ترین کارایی‌های نت تاپ ها این است که عملا تمام فضای اشغال شده کنونی توسط کیس‌ها را تخلیه کرده و در اختیار شما می‌گذارند. کافی است در یک محیط کاری با تعداد زیادی کاربر کامپیوتر کار کرده باشید تا بدانید بازپس‌گیری فضای اشغال شده توسط کیس‌ها چه نعمت بزرگی است و فضای کاری را چه قدر دلنشین‌تر و قابل استفاده‌تر از پیش می‌کند.
آنچه بسیاری از فضاهای کاری با محدودیت فضای اصلی و تعداد زیاد کارمند نیاز دارد، انسانی‌تر کردن فضا و زدودن تصویر یک محیط نیمه‌ تکنولوژیک و غیر انسانی از چهره محیط کار است. شما می‌توانید کیس‌های کوچک سولمیت را کنار میز، زیر یا پشت مانیتور قرار دهید و نه تنها فضای اشغال شده توسط کیس‌ها را دوباره به دست بیاورید که از دردسر سر و کار داشتن با کابل‌های طولانی و نامنظم هم عملا خلاص شوید.

ثبت یک نظر