بلاگ

استفاده از مینی پی سی به عنوان سرور

توسط 19 مهر, 1396 بدون نظر

مینی پی سی به عنوان سرور هم استفاده می‌شود

مینی پی سی به عنوان سرور ، یکی از کاربردهای نوپدید مینی پی سی ها MINI PC تبدیل شدن آن‌ها به سخت‌افزاری قابل اعتماد به عنوان سرور خروجی نرم افزارهای علمی-پژوهشی یا تجاری است. این کاربرد چنان گسترده شده که گاه در محیط‌ های کار مینی پی سی ها را نه با نام خودشان که با نام «سرور» می‌شناسند. جالب است بدانید به تازگی مصرف مینی پی سی ها در صنعت علمی پژوهشی نیز بیشتر شده است.

مینی پی سی به عنوان سرور

مینی پی سی به عنوان سرور

مینی پی سی ها می‌توانند نرم‌ افزارهای کاربردی‌ای با درجه پشتیبانی بالا و مخصوص چندین کاربر همزمان را پردازش کنند. از نکات مثبت مینی کیس‌ها خصوصا مینی کیس‌های سولمیت قابلیت روشن ماندن ۲۴ساعته در بازه‌های زمانی طولانی و کار کردن در شرایط آب و هوایی سخت است که برای جایگزینی یک سرور امکان بسیار مطلوبی است.

سرور نو سلام!

قابلیت استفاده طولانی مدت مداوم و کم‌مصرف بودن مینی پی سی MINI PC و تولید انرژی گرمایی اندک نسبت به کیس‌های معمول عملا از مینی پی سی ‌ها نه تنها رقیبی برای کامپیوترهای رومیزی که رقیبی برای سرورها نیز ساخته است. هر مینی پی سی عملا یک کیس کوچک پیشرفته است و می‌تواند بی وقفه در حال کار و پردازش سیستمی و ارائه خدمات به چندین کاربر همزمان با قدرت بالا باشد. مقاومت نسبت به گرد و غبار، مقاومت نسبت به تغییر شرایط آب و هوایی و دمای محیط بدون افت راندمان پردازنده، و نیز مقاومت نسبت به رطوبت از نت‌تاپ‌ها سرورهایی کاملا مطلوب و توانمند ساخته است.

کو سرور !

یکی از ویژگی های مینی پی سی، کوچکی ابعاد آن است. ابعاد کوچک امکان مخفی سازی سرور را به مدیران فناوری اطلاعات می دهد. و یک ITman می داند مخفی سازی سرور چه مزایایی برای یک شرکت خواهد داشت.مخصوصا در کارخانه های و شرکت های شهرک صنعتی

ثبت یک نظر