بلاگ

اثرات نوسان برق در کامپیوترهای کوچک

توسط 2 شهریور, 1396 بدون نظر

می دانید که اثرات نوسان برق در کامپیوترهای کوچک بسیار خسارت بار است، البته در کلان شهرها قطع شدن برق گزینه نایابی شده اما باز هم امکان پذیر است. نوسان برق، افت ولتاژ یا تغییر فرکانس جریان برق یکی از علل سوختن کامپیوترها است. در سال های اخیر با حضور کامپیوترهای کوچک و جایگزینی مینی کیس با کامپیوترهای قدیمی، ازطرفی مقاومت بالای این دستگاها در برابرنوسان، مشتریان را ترغیب به خرید این محصول کرده است.

اثرات نوسان برق در کامپیوترهای کوچک

اثرات نوسان برق در کامپیوترهای کوچک

اثرات نوسان برق در کامپیوترهای کوچک

خسارت هایی که نوسانات برق به سیستم های کامپیوتری می زنند جبران ناپذیر است. مینی کامپیوتر های سولمیت با داشتن برد و آداپتور های قوی نگرانی شما را از بابت این خسارات برطرف می کنند. این مینی کیس ها در مقابله با نوسانات شدید برق یا نوسانات ولتاژی قوی برق با جدا ساختن منبع تغذیه از روی مدارات و برد اصلی mini pc سولمیت و بکارگیری از منبع تغذیه الکتریکی خارجی یا همان آداپتور توانسته تا حد زیادی مشکل آسیب پدیزی در اثر نوسان برق را برطرف نماید.

از معایب اثرات نوسان برق در کامپیوترها می توان به از بین رفتن اطلاعات نیز اشاره کرد. موضوعی که شاید بعضی از ما قربانی آن بوده ایم. از آنجا که مصرف برق مینی کامپیوترها نسبت به سیستمهای قدیمی خیلی کمتر است کاربران می توانند براحتی با نصب یک محافظ برق هم دستگاه را محافظت کنند. در هنگام قطعی برق زمان مناسبی را برای ذخیره اطلاعات و خاموش کردن صحیح دستگاه در اختیار داشته باشند.

 نحوه عملکرد آداپتور ها

آداپتور با استفاده از مدارات سوئچینگ جریان AC را به DC تبدیل کرده و از طریق سلف، خازن و ماسفت ها “mosfet”جریان آن را کم یا زیاد می کنند. آداپتور با داشتن فیوز ورودی جریان و داشتن ماسفت های برق ازسلامت ورودی و خروجی جریان اثرگذار بر مدارات مطئمن شده و در صورت بروز مشکل ابتدا با سوزاندن ماسفت ها خروجی جریان برق را قطع کرده و افزایش ولتاژ دیگر به برد اصلی انتقال نمی دهد.

بکارگیری آداپتور در کامپیوترهای کوچک مزایایی نیز دارد. تولید گرمای بسیار کم برخلاف منبع تغدیه کیس های بزرگ و قدیمی که موجب شده توان مصرفی دستگاه تا 70 درصد کاهش بیابد. همچنین بدلیل نداشتن فن های بزرگ مثل منبع تغذیه های قدیمی، آداپتور بدون سر و صدا به وظیفه خود عمل می کند. باید بدانید که تعویض آداپتور سولمیت که بر اثر نوسان برق خراب شده، خیلی ساده است و نیازی به تخصص ندارد. کافی است آدپتور را با مدل مشابه خود عوض کنید. در ضمن آداپتورهای نت تاپ سولمیت دارای 3 سال گارانتی تعمیر و تعویض می باشند.

ثبت یک نظر