بلاگ

قابلیت ارتقاء پردازنده در مینی پی سی سولمیت

توسط 14 شهریور, 1396 بدون نظر

از زمانی که رشد نت تاپ ها شروع به گسترش کرد این دیدگاه بوجود آمد که آیا همه ی این کیس های کوچک قابلیت ارتقا مانند یک کامپیوتر معمولی را دارند؟ در ابتدا این خاصیت برای دارندگان این سیستم های کوچک آرزو بود اما امروزه این امر تحقق یافته و مینی کامپیوتر ها را به دستگاه های قوی تری تبدیل کرده است. قابلیت ارتقاء پردازنده در مینی پی سی سولمیت ها یکی از ویژگی هایی است که آن را از هم رده هایش جدا می کند بدین ترتیب که شما از پردازنده های سلرون و پنتیوم تا Ci3, Ci5, Ci7 می توانید استفاده نمایید.

ارتقاء پردازنده در مینی پی سی سولمیت

ارتقاء پردازنده در مینی پی سی سولمیت

ارتقاء پردازنده در مینی پی سی سولمیت

شاید کمتر به نت تاپی برخورد کرده باشید که ویژگی تعویض سوکت پردازنده را داشته باشد. ما سولیمت را طوری طراحی کرده ایم که مادربرد دستگاه امکان ارتقاء قلب سیستم را در کنار ارتقاء رم و یا هارد نیز به شما می دهد. شما با این ویژگی دستگاهی با عملکردهای مختلف خواهید داشت که در هر زمان می توانید هسته مرکزی آن را با مدل بالاتر یا پایین تر تعویض نمایید. داشتن یک پردازنده قوی کمک زیادی به سرعت مینی کامپیوتر شما در پردازش برنامه ها می کند. اگر مقدار حافظه رم “RAM” سیستم شما کافی باشد درصورتی که پردازنده در حین کار با ترافیک بالا دچار هنگ یا تعلل شود می توانید آن را با مدل بالاتر تعویض و از ادامه کار خود لذت ببرید.

مدل های مختلف پردازنده

اما بهتر است با پردازنده های مختلف آشنا شوید. امروزه پردازنده ها با نام های مختلف و علامت های مختلفی مانند U,M,H,… مشاهده می شوند اما این حروف نشان از چه چیزی دارد.

حرف U : پردازنده های کم مصرف با توان پردازشی بسیار پایین: این پردازنده همیشه دارای دو هسته واقعی می باشد
حرف M : پردازنده های معمولی و مناسب برای لپ تاپ ها
حرف HQ : پردازنده های معمولی با قدرت بهتر پردازنده گرافیک
حرف MQ : پردازنده های چهار هسته ای معمولی برای لپ تاپ
حرف K : پردازنده هایی که فرکانس کاری آنها باز است و قابلیت اورکلاک دارد. این پردازنده مخصوص پردازش های سنگین می باشد
حرف T : پردازنده های خیلی کم مصرف مخصوص کامپیوتر های شخصی
حرف S : پردازنده های کم مصرف مخصوص کامپیوتر های شخصی
حرف T : پردازنده های مخصوص کامپیوتر های شخصی با توان مصرفی متوسط

 بطورمثال پردازنده 6600U از پردازنده 6300HQ ضعیف تر است. در واقع ابتدا سری ساخت پردازنده یعنی سری 7 یا 6 و بعد مدل آن یعنی I3.I5.I7 و از همه مهم تر حرفی است که بعد از آن قرار می گیرد. همانطور که دیده می شود پردازنده i7-6600U  عملکرد و سرعت پایین تری نسبت به i5-6600K دارد چرا که طبق جدول بالا گفته شد حرف U برای پردازنده های سری موبابل و حرف K برای پردازنده هایی با قدرت فرکانسی بالاتر و قابلیت اورکلاک بکار می رود.

نکته

باید بخاطر داشت که همیشه عدد بزرگتر ملاک بر قوی تر بودن نیست. نت تاپ سولمیت دارای سوکت 1151 پردازنده های سری 6 اینتل می باشد و بر خلاف نمونه های دیگر مینی پی سی ها که از پردازنده های سری U استفاده می کنند به شما اجازه می دهد که هر پردازنده ای را متناسب با دستگاه خود در نظر بگیرید.

ثبت یک نظر